">

Monday, February 2, 2009

Tunggangan Selatan Tanah Air 31Jan - 1Feb 2009 Codename: SR2 Part 2: Jalan Pergi

sambungan dari Part 1: RV

Kami bertolak dalam jam 900 pagi. Dalam highway banyak kereta. Jumpa dengan konvoi kereta klasik, jumpa dengan supercar singapore. Masa permulaan perjalanan aku ride di tengah tengah konvoi. Lepas Seremban aku tgk beberapa orang rider sudah tidak tahan...mereka saling cucuk mencucuk hinggakan kapten pun kena potong.


Niat hati aku nak ambik gambar masa semua rider ambik lap nak keluar kat tol ayer keroh. Akupun bawa lah moto slow n steady dan tunggu geng geng konvoi sampai kat susur keluar ayer keroh




Tak lama lepas tu tuan furqan dengan pokan sampai.......aku ada ambil video....nanti aku upload...kemudian group kapten sampai....lepak di tepi jalan dengar bunyi ekzos....fuhhhhhh
Kemudian azamrev sampai kereta dia...tolong ambil gambar aku...tq azamrev




Lepas geng kapten sampai...geng vulcan pulak sampai...lepas tu aku tunggu geng lastmen...tak sampai sampai...hari dah panas aku pun jalan ke checkpoint pertama iaitu petronas ayer keroh

Di sini moto redzman takleh start...tgk tgk bateri kong....sifu kata "bateri tu dah kering air ...kata jer maintenance free...aku dah kena" ....jgn mara la sifuuuuu...kata mohan




Ambik bateri dari moto kapten buat jumper.....aku cakap kalu tak cukup kuat ambik bateri aku..


Jangan salah faham....aku bukan nak tangkap gambar orang....aku nak tangkap gambar sign board...nak kasitau kata dah sampai ayer keroh..


Masih di petronas ayer keroh....


4 jejaka tampan sedang posing...



Setelah group lastman sampai..perjalanan di teruskan....konvoi pecah jadi dua...satu group ke rumah ajis...satu lagi ke pekan Melaka nak beli nat moto kamal yang loose....Nawza selaku orang melaka bawa kamal dan jef aka pakcik pam 2 ke kedai moto...kat umah ajis dengar rege nat rm15...special oder oooooo.......


Group aku plak tengah sedap jalan tgk tgk keta dari arah depan dok bagi lampu....mesti ada roadblok ni...memangpun...tapi ajis yang ada di depan dah kawtim...suruh lepas semua...kata ajis "ampun tok...kami tak bersalah tok....lepaskanlah saya dan kawan kawan tok...lepas ni saya blanja tok nasi lemak kat rumah saya..." tok polis tu pun terus set ngan ajis nak pegi makan nasi lemak.....

Sebelum jumpa roadblok...moto tuan farislan semput mati kat tgh tgh bukit....minyak tak turun...pastu try pusing suis minyak ok plak.....

Jalan terus jumpa road blok...heran jugak polis tak tahan...pastu terus jalan jumpa rounbout ambik pukul 3 ...jalan algi berenti tepi jalan...call ajis rupanya dah salah jalan ...patah balik ambik rounbout jam 9 pastu jumpa lagi roundbout ambik jam 3 pastu tunggu kat shell....bila group lastman sampai....terus jalan ke rumah ajis......


Rumah ajis....famili dia blanja makan nasi lemak...ada ayam..tulur....siap bungkus masuk dalam kereta azamrev.....


Dua rider beramah mesra dengan bapa ajis....tq pakcik

Kamal tgh usha apa tu??????....tu tgh pikir nak buat note la tu...


Lepas makan kami pun tangkap gambar dengan tuan rumah....pastu bertolak ke rv seterusnya iaitu Petronas segamat...perjalanan melalui kaki gunung ledang....jalan tak brapa cantik....jumpa kona ja ada pasir...jumpa pasir ja ada kona ...kat straight ada treler....ada treler kat straight line..

Tak lama lepas tu samapi Petronas Segamat....time ni moto sufian ke kedai moto sebab ada paku...ghimeh hilang...walhal dia yang tunggu tepi jalan tadi....tak paham aku....


Aksi standard kamal...ada nawza (authorize photographer) arif, mantoia, lengkuas, tok misai denah sifu


Komplot untuk tinggalkan kapten.....
Mantoia , eddy g n redzman..


Kamal ni cam selebriti la...semua mau tangkap gambar dengan dia...

Rilek dalam satu jam jugak....berenti sembahyang...dan macam macam....lepas tu terus bertolak ke Muadzam shah....bila dah sampai ke Muadzam Shah.....aku ikut group depan...pastu ada satu simpang masuk pekan...aku tunggu kat dalam sikit...pastu ada satu group tak nampak...sudah jalan terus....kalu tak dalah group tu ada hisham, mohan, ghimeh, semua couple....aku tunggu dalam 2 minit mereka tak patah balik....aku pun kejarla....

Aku kejar dalam 10 km baru dapat....tupon sebab mereka berenti nak apaki baju ujan...kalu tak...mau sampai kuala rompin baru dapat.....aku kata mereka salah jalan...suruh patah balik...mereka pun ikut....samapi kat simpang yang aku tunggu tadi jumpa dengan group lastman baru sampai...

Di petronas muadzam shah aku dah tak larat nak bawa keluar kamera....sebab ajis kata betul la jalan tu......hehehe...memang nak ikut situ....aku pun declare tak nak kejar orang lagi lepas tu....bila ride semual aku ada depan lastman ja.....

Setengah jalam ke kuala rompin ujan pun turun....ada yang pakai baju ujan....aku tak pakai.. rain rider...mohan pun takpakai katannya "kami ez pegi mana pun ez saja..tak payah pakai baju ujan"...yerla brother mohan....apa mau susah susah bawa baju ujan kannn......ez(senang)

Checkpoint seterusnya di pekan Petronas rompin masa ni dah jam 5 kalau tak silap..

Dua jejaka tersenyum sinis kepuasan setelah sampai ke pekan rompin..



Buat apa weiiii....Nabi tak ngaku umat ni........heheeh jgn marah aaa....gurau saja.....lengkuas tolong akiera buka zip rain coat tersangkut.....pak dinz yg tangkap gambar ni bukan aku...


Dalam jam 545 kami pun tiba ke destinasi yang dituju...Pantai Air Papan



ikuti sambungan Part3: Lokasi

No comments:

Post a Comment