">

Thursday, February 5, 2009

Tunggangan Selatan Tanah Air 31Jan - 1Feb 2009 Codename: SR2 Part 4: Jalan balik

bersambung dari Part 3: Lokasi

Pagi itu sarapan pagi adalah di gerai berhampiran dengan tempat penginapan. Menjelang jam 900 pagi , Jimf memberi arahan agar semua rider bersiap...tayar musti golek paling lewat jam 10 pagi...

Sebelum bergerak, seperti biasa acara bergambar solo dan berkumpulan diadakan...


Ammtanthuya...

Nawza...our photographer
Kamal sedang warmup untuk acara meleper...

Kami ambil gambar group sebelum bertolak....ada kat kamera Nawza

Perjalan ke petronas mersing untuk isi minyak..ketika di petronas inilah seorang aggota konvoi dianugerahkan dengan gelaran baru....pakcik pam2..

Setelah isi apa yang patut, konvoi teruskan perjalanan ke check point seterusnya iaitu kuala rompin...group mungkin terbahagi kepada 3..iaitu group rempit tak hengat punya....diketuai oleh ajis, pokan,furqaan,tok misai,vigo....sapa lagi aaaaaaaa.......aku ..heheh...ada lagi tak? terlupa la...semua laju di depan....amm ada juga kot..?yaa unos.....mantoia....dan group kedua...tatau sapa...dan group ketiga.....sudah tentu lastman

Sampai di kuala rompin semua orang makan...udang galah beb...aku makan 2 ekor udang galah goreng...sebelum tu cam biasa la......gambirrrrr

Group 1...rempit tak hengat sedang memperkatakan tentang kehebatan masing masing mengitai masing masing.....sebelum mereka semua dikejutkan oleh bunyi guruh.....guruh apa itu...tanya mereka....aku pun tak tau sebab tak dengar itu guruh...

Best.......

Sebelum makan...

Lepas makan...ada beza ka??....ada.....coba teka....
Sebelum bertolak ke Muadzam shah
Lepas makan kami pun bertolak ke Muadzam Shah Petronas...disini lengkuas siap tukar minyak hitam Sym dah cukup 1000km....
Lepas tu kami pun bertolak ke serembam...baru 5 minit naik moto...kami berhenti di tepi jalan...ada group yang jalan terus..aku tunggu...moto ghimeh ada manyak munyi....macam macam lah tok dukun dok jampi....tak lama lepas tuambik keputusan nak tinggal..
Ketua konvoi pun panggil.."zainey....ko ikut ghimeh pegi simpan moto...." aku pun masa tu dok atas rumput bangun perlahan lahan...."macam tak suka jer...." ketua konvoi kata lagi...aku pung buat la lawak kata aku memang tak suka....dia tak gelak pong.......risau jugak takut kena ter****g...heheheh.......


Biasa la...kita konvoi macam ni la.....kena bantu membantu...kalu tak nak bantu...baik ride sorang sorang...pastu apa apa jadi sendiri tanggung laaa.....


Kami anta moto ghimeh kat MRSM....gambir lagiiii....

Tolong tuan...saya tak bersalah.....di dalam pagar ghimeh sedang register motonya untuk disekolahkan di mrsm ini


Jangan tembak saya tuan.....


Lepas tu aku bawa ghimeh ......dalam perjalanan singgah di simpang felda manatah....lepas kratong.....minum dulu....pastu nawza bagi video cam kat ghimeh....aku pong potong semua orang sebab nak ambik gambar...tak tau la ghimeh ambik ker idak.....

Lalu bukit putus...fuhhh ...nak putus urat tengkuk aku...dah la jem...turun bukit,motot berat...pillion pong berat...hehehe...jgn marah ghimeh...gurau saja..hasrat untuk layan korner tak kesampaian....

Dah nak masuk pekan Seremban ...ujan lebat kaw-kaw...masa ni group dah pecah jadi 2....geng dewa leper di depan...geng aku berenti kedai.....bila ujan reda sikit..eddy g kata kena patah balki...ikut saja....sampai shell takder orang..rupanyada dah tunggu kat shell dalam hiway kat rnr seremban...

Beramas mesra sebelum balik ke rumah masing masing...








Lepas salam ..aku bawa ghimeh sampai tol upm...lepas tu dia naik dengan kapten...eddy g pun jalan skali.


Kesimpulan........priceless (pinjam kata kata pakcik pam 2)

Sekian.

No comments:

Post a Comment