">

Monday, January 5, 2009

Kayuhan Warisan Taiping 28 December 2008

Aku dah register untuk kayuhan ni sebulan sebelum event lagi dekat pink bike. Aku ke Taiping naik keta Sham. Dia pasang rack kat belakang keta satria dia...terima kasih sham. Kalu naik kancil aku pun boleh tapi letih sikit la....heheh. Maskut tunggu kat hentian bukit merah. Shahrul tunggu kat Taiping. Kami 4 orang tido di Hotel Malaya kat belakang market. Hotel tu pun yang dah ada kosong....

Aku keluar rumah jam 730 sampai rumah Sham kat alma jam 800 malam. Shahrul bertolak dari Setiawan. Maskut keluar awal tunggu kat RNR Bukit Merah.


Pagi tu jam 530 dah bangun terus siap mandi. Tauke hotel bagi kami simpan beskal kat dalam lobi dia...tq tauke hotel....

Kami kayuh dari hotel ke starting point ......start jam 730...Exco Perak lepaskan...dia kayuh seround pusing Taman Tasik Taiping...aku tgk time kayuh tu ramai lagi yang baru sampai. Masa tgh kayuh tu jumpak byk member member lama...mereka dok tanya "hang pi mana....lama tak nampak.....?" jawapan aku "ada......"tu la dia.....tak larat nak jawab....


Kayuhan kali ni sejauh 76 km.....jalan tak banyak bukit....tapi pasal lama tak kayuh...rasa cramp jugak...nasib baik ada brader yang sama sama cramp dok di tepi jalan bagi spray....terus hilang....aku sebenarnya tak suka sgt spray ni....org kata tulang boleh reput.....betoi ka?


Pedallar mula-mula sampai jam 1030...aku sampai jam 1.30...tgk jarak masa tuh........aku pun kayuh santai saja ...rehat ja dalam 2 jam.....janji ada geng...mesti habis punya......dalam dok letih-letih tu aku kayuh dengan tauke roti john marvelous bandar perda.....dia pun dok cramp...aku tgk dah nak habis spay dengan minyak dia sapu kat kaki....last last kami dua orang sampai jugak...

Lepas habis kayuh sham dok tunggu ...dia kata dia dok tgk kot kot aku naik jeep balik....heheh...aku gelak sajala...belakang aku ramai lagi beb....semua kayuh dalam 700 lebih kira aku ni dok kat 500 la kut...

Abih kayuh tunggu lucky draw tak dapat pun ...pastu balik singah rnr bukit merah...sampai rumah jam 6 ptg.

Kesimpulan kayuhan ni ok....no beskal 498 kut...lupa dah


Masa nak start


Start & Finish







Shahrul baju oren...sampai no 30...tupon sebab cramp...dulu aku dok racun dia suruh naik beskal...la ni dia tingai aku.....tingai berjam-jam


































Medal yang aku dapat....semua orang dapat


1 comment:

  1. hye ya..woaahh..rajinnyer kayuh...theheheheee...sampai dapat medal tuh..bagus..bagus..(^_^)v

    ReplyDelete